Rubai internetu – populiarėjantis apsipirkimo būdas

Rūbus lietuviškose elektroninėse parduotuvėse pirkėjai linkę įsigyti kur kas dažniau negu buitinę techniką ir kompiuterius: tokiu būdu jau yra apsipirkęs ar turi tokių planų kas šeštas žmogus. Nors dažnai būgštaujama, jog šitaip pirkti rubai internetu galbūt netiks, tautiečiai, lyginant su kaimyninėmis šalimis, internetu apsipirkdami yra drąsiausi.


Drabužiai populiariausi

Rūbai Klara – vienas iš pačių perkamiausių pirkinių šalies elektroninėse parduotuvėse. Tokį apsipirkimo būdą internetu jau išbandė ar netrukus išmėgins 16 proc. lietuvių. Kiek daugiau – kas ketvirtas perkantysis internete perka įvairias prekes: kelialapius, bilietus į koncertą, išbando grupinių apsipirkimų portalus.

Tuomet kompiuteriai ar jų dalys bei buitinė technika mūsų internetinėse parduotuvėse būna perkamos ne taip dažnai kaip drabužiai: juos perka ar artimiausiomis dienomis galvoja pirksiantys maždaug 14 – 16 proc. žmonių.

Rubai internetu

Tarp vartotojų internetinėje erdvėje tampa madinga įsigyti ne vien drabužius, taip pat ir kitokias mados prekes. Šiuos pirkinius virtualiu būdu mažiausiai sykį įsigiję ar turi planų įsigyti taipogi kas dešimtas vartotojas. Panašus skaičius gyventojų yra įsigyję knygas bei kvepalus. Galbūt skamba neįtikėtinai, bet vaikiškos prekės nėra taip populiarios – šių daiktų internetu ieško ir įsigyja tik maždaug apie 4 proc. klientų.

Estijoje ar Latvijoje mados pirkinius įsigyja mažesni žmonių kiekis nei Lietuvoje – vos kiek daugiau kaip ketvirtadalis internete perkančių žmonių, kai tokių Lietuvoje yra daugiau kaip 42 proc. Reiškia, galima teigti, jog yra suformuotas drabužių pirkimo įprotis. Vieni klientai prieš apsipirkdami geidžia matuotis vieną ar kitą rūbą. Jie grįžę į namus mėgsta užsisakyti akcijines prekes internete. Taip rubai internetu prigyja ir tokių įpročių dar neturinčiųjų tarpe.

Taupo laiką

Nesunku pastebėti, jog elektroninės parduotuvės, lyginant realias, geba konkuruoti mažesnėmis kainomis ir kur kas mažesniu apsipirkimo laiku.

Pinigų sumos, išleistos mados prekėms, primena į išleistas realiose parduotuvėse. 75 proc. dailiosios lyties atstovių  dažnai vienintelio pirkimo metu įsigyja tokių prekių už 70 eurų.

Dažniausiai – apie trečia dalis klientų geba išleisti apie 100 eurų, o kas devintas nepabijo įsigyti drabužių už 150 eurų. Prekės kaina bene vienas esminių faktorių, kodėl apsiperkama internetinėse parduotuvėse.